fredag 21 januari 2011

Lite smått

Tänkte dela med mig av lite småsaker som hänt idag. Såna där saker som får en att dra lite extra på smilbanden.

- Det bjöds på Jägermeister på Kastrup i morse. Bara på en flygplats kan sånt hända.
- En man på planet hade den roligaste "comb-over" jag nånsin sett: taggigt hår som stod rakt ut vid sidorna och en fin slät välkammad slinga hår snett över flinten. Han såg ut som en seriefigur.
- Har fått höra att jag pratar bra italienska.
- Har såklart fått höra ett par "Bella", men vad hade jag förväntat mig? :)
- Kelat lite med en hemlös mans lilla hund. En amstaff tror jag det var, eller i alla fall en blandning av. Mitt hjärta smälte i alla fall.
- Såg ett gäng indier som ville sälja på mig sitt mög borta vid Colosseum. Jag gav dem en blick, och de gick (Wow, det rimmade ju!)
- Utgrävningen man kan se från tåget på väg in till Rom är fortfarande inte klar... och har inte rört sig ett dugg verkar det som... på 2 år!
- Gatumusikanter har man väl alltid träffat på i Rom, men bara idag har jag säkert träffat på 10st på den lilla stund jag var ute på stan. Medans jag bara sett en Tutankhamon och en Frihetsgudinna (ni vet såna där som står stilla en hel dag...oavsett väder)
- Har fått ett frikort som ska gälla på alla museer och så här i Rom. Framför mitt namn står det:
Dottoressa! Hahaha!
- Jag, med min mage och ibs, ska dela badrum med den andra tjejen som går kursen... ojojoj!

:)

Inga kommentarer: