tisdag 11 januari 2011

It´s not so good being me...

Inte alls faktiskt... allt det där jag skrev om i förra veckan, det var bara ren och skär bullshit. Så kan det gå...
Jag känner mig så jävla dum, så naiv och så korkad... Men vad skulle jag tolka alla signaler som?

Detta är hårt, det gör ont i hjärtat... Jag undrar hur det kan bli så här. Och jag vill inte höra skitsnacket om att jag förtjänar någon bättre, eller att det finns fler fiskar... Det är oxå ren och skär bullshit. Så känns det just nu.

Jag får helt enkelt leva med att inte få det svar jag vill ha och leva med besvikelsen detta innebär. Jag avskyr detta, men det är så jag får göra. Hur mycket det än tar emot.
Jag vill skrika, jag vill kasta saker, jag vill springa till honom och få honom att älska mig... men det är ju inte så det funkar.

Och just nu så tänker jag inte ett dugg på att jag åker till Rom om 10 dagar. Inte alls. Jag vill knappt åka nu... men jag tänker göra det. Kanske allt ordnar sig när jag kommer hem? Nej, det gör det nog inte.
Han kommer sakna mig, det sa han. Men vad hjälper det mig när jag ändå vill mer än vad han vill? Hjälper det? Näh, inte ett dugg.
Det hjälper heller inte att han säger att han tycker om mig väldigt väldigt mycket. Att han inte tyckt så mycket om någon på väldigt väldigt länge. Mmm...det är inte första gången jag har hört en sån kommentar. Trodde bara aldrig att jag skulle få höra det av honom.
Och när någon sagt så, så har det heller inte dröjt särskilt länge förrän man ser honom med en annan, och ytterligare ett tag senare får höra att de flyttar ihop och förlovar sig. Då känns det bara som man varit ett test.

Och det hjälper heller inte att han säger att han alltid finns där för mig, när jag än vill. Han kommer ändå inte att finnas där på det sätt jag önskar...

Detta suger... det suger riktigt rejält.

Inga kommentarer: