söndag 2 januari 2011

Jag undrar...

Varför vill man inte fira sin dotters födelsedag med sin dotter?
Varför vill man inte fira sitt barnbarns födelsedag med sitt barnbarn?

För att det är bökigt att gå utanför dörren? För att det är svårt att gå? För att man är rädd att trilla?
För att det är synd om en för att man är rädd? För att det är synd om en för att man har 1/2 fungerande ben?
För att allting som innebär någon form av ansträngning är jobbigt? För att man är trött, uttråkad och tycker synd om sig själv?


Ja, inte fan vet jag! Men man blir ganska ledsen... Jag gör allt för min familj. Undrar hur det känns att ha normala och fullt fungerande föräldrar... Det känns som att jag aldrig haft det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh gumman..
Vera

Anna Karenina sa...

Skickar över en miljon Bamsekramar till dig sötfisis <3

Romfreak sa...

Natt nu och det har blivit den 6 Januari 2011....

Grattis Solstråle på din egen dag, till 32 år som ung kvinna! En fantastisk ålder att vara i. Ett alldeles nytt år ligger framför dig dessutom. Det är ett speciellt år för en del av oss, det har jag sagt förut. Och nu är det här. All lycka till Dig och allt som ligger där och väntar bakom hörnet; en längre underbar tid i Rom som är få förunnat, nyfunnen efterlängtad kärlek, fina vänner har jag sett, nytt härligt språk, nya djupa intryck, nya möjligheter, nya okända dörrar att öppna. Allt ligger där som ett litet pärlband.

Att vi alla släpar på våra bagage av sådant vi mer än allt annat skulle vilja dumpa någonstans i diket bredvid oss, är något vi får lära oss att leva med. Så är det bara. Det ändrar inget av vad som kan komma att möta oss i morgon. Du har allt framför dig -- vet du verkligen det.. vackra Solstråle? Ta hand om dig och njut riktigt ordentligt av det du får av det här året. Låt det komma till dig och ta emot.

Det var faktiskt länge sedan jag själv kände så starkt hopp för min egen del inför ett år som detta. Jag har känt den här lätta och surrande känslan i kroppen förut och det har då väntat nya milstolpar i mitt liv. Det kommer att vara fullt upp. Så, det måste vara ett mycket speciellt år i år -- 2011.

Ciao.

M

Little miss Sunshine sa...

Fina ni är mina vänner!

M, jag har saknat dig här! Jag tycker om att läsa dina kommentarer om saker och ting som poppar upp i mitt lilla huvud.

2 veckor sen åker jag! Då hoppas jag du får lite mer material att kommentera och diskutera med mig :)
Kram på dig!