tisdag 25 januari 2011

Oggi

Satt i ungefär 2h i biblioteket idag för att läsa lite artiklar till seminariet på fredag. Det gick inte så bra. Tankarna vandrade lite hit och lite dit. Jag har tydligen väldigt svårt att samla tankarna. Och jag skyller på tystnaden.

Jag måste nästan ha liv och rörelse omkring för att kunna läsa eller göra något överhuvudtaget. Hemma har jag alltid tvn på, även om jag inte tittar på den. Och den blir som någon slags sällskap, även om jag inte ägnar någon tid åt den.

Jag tror aldrig jag varit så bra på bibliotek. Jag gillar dem för allt som finns där, all information man kan få tag i, men jag vill helst låna eller kopiera det jag ska ha, sen bege mig hemåt för att läsa där. Idag var vi 4st från kursen som satt inne i biblioteket. Man hörde någon som knappade på sin dator. Någon som gick i korridoren med högklackat. Mummel någonstans ifrån. Såna här saker får inte mig att tappa koncentrationen i vanliga fall, men när allt annat är tyst så kan det göra det. Konstigt egentligen, för jag vill ju ha lite ljud runt mig.
Jag skulle kunna koppla in mina hörlurar i datorn och lyssna på musik, men det fungerar inte heller. Då hör jag inte vad som händer runtomkring, om det nu skulle göra det, och blir rädd om någon går förbi för att jag inte hört dem.

I vilket fall, jag gav mig ut på en promenad. Såklart, vad trodde ni? Och även idag blev det en ganska lång tur. Igen. Småturer finns inte här.
Villa Borghese - Via Veneto - Repubblica - Via Nazionale - Monti - äta på Via Cavour - Colosseum - Fori Imperiali - Piazza Venezia - Corson - Popolo - hem. Det är en rätt bra bit. Och vad fick jag gjort då? En del foton tog jag. Rekade lite apotek. Hittade en schysst klädaffär. Tog ett par kaffe.
Och hittade världens fulaste och coolaste väska! Själva väskan var huset på en snigel, och i huvudet, halsen och "svansen" var gjorda i metall... Såååå cool! Kostade 14 euro och jag blev lite snål där, eller försökte tänka logiskt "vad ska jag med en sån väska till, eller en väska till?" Där fanns även en uggleväska, men nu när jag tänker efter så var den lite för prålig och guldig. Men snigeln alltså... Jag måste ha den! Jag frågade killen om han skulle vara där imorgon, men inte förrän nästa tisdag. Men imorgon ska han stå på Via Cola di Rienzo, rakt över floden härifrån, vid Vatikanen. Jag tror inte jag vågar riskera att snigeln är borta på tisdag, så jag springer nog bort dit imorgon och handlar :)
Tänk att en väska i form av en snigel kan få igång en på det här sättet!

Vad som mer får igång mig... jo, det var sol idag! Den värmde gott på kinderna, även om det fortfarande är kallt. Men det var verkligen så skönt att vara ute idag.

Jag tycker jag ser förälskade par överallt här. De pussar på varandra, kramas och ser allmänt mysiga och kära ut... Och det får mig att sakna Hjärtat jättemycket! Jag försöker hinta lite att jag snart vill ha hit honom. Vi får väl se hur det går! ;)

Trött blir man här i alla fall... men jag undrar var benhinneontet tar vägen. Jag har ont i anklar och vader, men har inte märkt så mycket annat. Imorgon ska vi gå på stadsvandring med kursen, och efter det får vi väl se hur det känns.
I vilket fall... trött...

'notte!

3 kommentarer:

Anna Karenina sa...

Hej hjärtat! Låter lite svårt att fixa det där med koncentrationen om varken med eller lurar i öronen funkar =) Anatar att allt faller på plats snart... du har ju precis kommit dit. Du behöver nog bara komma in i det igen. Nästa gång du sitter där funkar det kankse bättre. Som du säger, så är det ju ganska skönt att ha all informationen sammlad, slippa att kopiera och ha sig =)

Om jag känner dig rätt så kommer benhinnorna snart göra sig hörda... antagligen är de väl så tränade vid detta laget så de är svårare att ta knäcken på? =D

Då det gäller att jaga en väska så är jag inte sen alls till att förstå. I love väskor hahaha men emn... ja... snigelformad sa du? Hmmm låter märklig hahaha Hoppas du hittar den igen så att jag sen får se den. Blev nyfiken här =)

Sköt om dig vännen!Va snäll mot dina benhinnor och hjärnceller och ha det riktigt, riktigt skita kul!

Solen lyser faktiskt lite här hemma oxå, inte mycket, men iaf lite. Puss!

Anna Karenina sa...

ojoj haha stav-fen var tydligen inte med mig idag... men du förstår säkert vad jag skrev =)

Little miss Sunshine sa...

Hehe, jo Anna... benhinnorna börjar gnälla här lite efter denna dagens traskande... Blir inget mer idag, förutom möjligtvis en promenad till köket för att fixa mat.

Puss på dig och Siggemagen... och en liten till Micke!